دانشمندان در حال طراحی کوچکترین پیکسل دنیا هستند که انقلابی در صنعت نمایشگر محسوب می شود.

کوچکترین پیکسل که در حال طراحی نهایی توسط دانشمندان است یک میلیون بار کوچکتر از پیکسلهای نمایشگر گوشی های هوشمند است و  می تواند برای انواع جدیدی از نمایشگرهای انعطاف پذیر در مقیاس بزرگ استفاده شود
پیکسل های رنگی که توسط گروهی از دانشمندان به رهبری دانشگاه کمبریج توسعه یافته است، سازگار با ساخت رول به رول در فیلم های پلاستیکی انعطاف پذیر است که این موضوع ، به طرز چشمگیری هزینه تولید را کاهش می دهد. این تکنولوژی پیش زمینه ای در نمایشگرهایی است که قابلیت نامرئی شدن را دارند و این قابلیت بر مبنای تقلید از ماهیان مرکب یا هشت پا هست.
در مرکز پیکسل هایی که توسط دانشمندان کمبریج توسعه یافته اند، یک ذره کوچک طلا چند میلیاردم از یک متر است. این ذره بر روی یک سطح بازتابنده نور قرار می گیرد. در اطراف هر ذره یک پوشش چسبنده نازک است که در هنگام تغییر الکتریکی شیمیایی تغییر می کند و باعث می شود رنگ پیکسل را در طیف تغییر دهد.
گروهی از دانشمندان از رشته های مختلف از قبیل فیزیک، شیمی و تولید، پیکسل ها را با پوشاندن ذره های طلایی با پلیمری فعال به نام polyaniline ساخته اند سپس آنها را بر روی پلاستیک پوشیدنی انعطاف پذیر سوار کرده اند . از جمله مزایای این تکنولوژی این است که هزینه بسیار پایینی برای تولید آن صرف شده است.
از جمله کاربردهای این صفحه نمایشگر می توان به استفاده در انواع گوشی های هوشمند و انواع صفحات نمایشگر و همچنین میتوان به عنوان لباسهای استتار پوشیدنی از آن استفاده کرد. در حال حاضر دانشمندان در حال کار بر روی بهبود کیفیت رنگ پیکسلها و وضوح بیشتر آن هستند و بدون شک میتوان این تکنولوژی را به عنوان یک انقلاب در زمینه صفحه های نمایشگر دانست.

Comments

Popular posts from this blog

موتورولا گوشی هوشمند قدرتمند عرضه می کند